Soutenez le forum! ICI
0 Membres et 7 Invités sur ce sujet
Je ne doute pas que coupler à la boite DSG7 cela doit être une merveille mais mon choix s'est porté sur la BVM6 car la DSG étant trop sollicité par chez moi elle ne fait malheureusement pas long feu.D'après le SAV du concessionnaire local une boite DSG ici ne dure guère plus que 100 000 km... :'(
Citation de: polo974 le 02/17/09Je ne doute pas que coupler à la boite DSG7 cela doit être une merveille mais mon choix s'est porté sur la BVM6 car la DSG étant trop sollicité par chez moi elle ne fait malheureusement pas long feu.D'après le SAV du concessionnaire local une boite DSG ici ne dure guère plus que 100 000 km... :'(De quelle façon mettez vous la boîte à l'épreuve dans votre contrée.
Tu as tout dit Tonny (tu m'a l'air de bien connaître La Réunion) , entre les dénivelés et les embouteillages, la boite est beaucoup sollicité d'où une usure prématurée.
Petite info sur le 1,4 TSI : quelqu'un saurait-il la pression à laquelle souffle la turbine de ce petit moteur?
The 90-kW engine shares the following components with its twostronger brothers:• Gray cast iron '(fonte grise) cylinder crankcase (carter) in open-deck construction(ensures optimal cooling in the upper cylinder area).• Timing case that integrates the oil filler, crankcase ventingand oil filter module.• Valves are driven by a robust and practical,hydraulically- tensioned toothed chain.• Steel crankshaft (vilebrequin en acier).• Connecting rod.Key facts about the new engine at a glance: * Utilized in models up to the Passat. * 90 kW / 122 PS power between 5,000 and 6,400 rpm. * 200 Nm maximum torque from 1,500 to 3,500 rpm. * 80 percent of maximum torque starting at 1,250 rpm * Maximum torque 30 percent greater than in the 1.6 FSI. * 66 percent more torque at 1,500 rpm. * Fuel consumption is about six percent lower. * Specific torque of 144 Nm per liter. * 16V in-line four cylinder of the EA111 engine series. * 1,390 cm3 displacement. * Cylinder spacing: 82 millimeters. * Bore and stroke: 76.5 and 75.6 millimeters. * Compression 10:1. * Electronic gasoline direct injection. * Electronic-map ignition with cylinder-selective anti-knock control. * Advanced combustion process. * New intake port without charge movement flaps. * Turbocharger (max. 1.8 bar) * 220,000 rpm as maximum rpm of the turbocharger. * Electrically-controlled divert-air valve for turbocharger. * Water-cooled charge air in intake port. * Fuel: Super unleaded (95 ROZ). * Reduced friction losses. * Total engine weight per DIN: 131 kilograms.
Citation de: polo974 le 02/18/09Petite info sur le 1,4 TSI : quelqu'un saurait-il la pression à laquelle souffle la turbine de ce petit moteur?1.8 barCiterThe 90-kW engine shares the following components with its twostronger brothers:• Gray cast iron '(fonte grise) cylinder crankcase (carter) in open-deck construction(ensures optimal cooling in the upper cylinder area).• Timing case that integrates the oil filler, crankcase ventingand oil filter module.• Valves are driven by a robust and practical,hydraulically- tensioned toothed chain.• Steel crankshaft (vilebrequin en acier).• Connecting rod.Key facts about the new engine at a glance: * Utilized in models up to the Passat. * 90 kW / 122 PS power between 5,000 and 6,400 rpm. * 200 Nm maximum torque from 1,500 to 3,500 rpm. * 80 percent of maximum torque starting at 1,250 rpm * Maximum torque 30 percent greater than in the 1.6 FSI. * 66 percent more torque at 1,500 rpm. * Fuel consumption is about six percent lower. * Specific torque of 144 Nm per liter. * 16V in-line four cylinder of the EA111 engine series. * 1,390 cm3 displacement. * Cylinder spacing: 82 millimeters. * Bore and stroke: 76.5 and 75.6 millimeters. * Compression 10:1. * Electronic gasoline direct injection. * Electronic-map ignition with cylinder-selective anti-knock control. * Advanced combustion process. * New intake port without charge movement flaps. * Turbocharger (max. 1.8 bar) * 220,000 rpm as maximum rpm of the turbocharger. * Electrically-controlled divert-air valve for turbocharger. * Water-cooled charge air in intake port. * Fuel: Super unleaded (95 ROZ). * Reduced friction losses. * Total engine weight per DIN: 131 kilograms.http://www.vw-antares.net/content/view/41/28/1/2/
J'aime bien Antares.Avec lui y'a pas de blabla, il te pond l'info qu'il te faut ;D."D'autres questions ?" lol.Merci pour ces réponses vraiment à chaque fois!
Citation de: tonny_brasco le 02/18/09J'aime bien Antares.Avec lui y'a pas de blabla, il te pond l'info qu'il te faut ;D."D'autres questions ?" lol.Merci pour ces réponses vraiment à chaque fois!"Pas de blabla, des résultats" ;D ;DQuand je suis sur FA, sur G5F, et sur G6F tout en lisant un pdf technique en anglais pour le boulot, je n'ai pas trop le temps de faire des longs discours :D